mercoledì 1 aprile 2009

Pacaleli de 1 Aprilie

Ziua de 1 aprilie este poate sarbatoarea preferata a copiilor, dar si a oamenilor ramasi tineri in suflet. Numita si "Ziua Pacalelilor", este ziua in care poti face glume si iti poti pacalii cunoscutii fara ca cineva sa se supere.
Dar oare care este originea acestei zile? Cum a aparut ea?
In secolul 16, in Franta, Anul Nou se sarbatoarea in acelasi mod ca in zilele noastre, exceptand data. In acea perioada anul se innoia la 1 aprilie. In 1562 Vaticanul a instaurat calendarul care este folosit si in prezent, numit calendarul gregorian (dupa numele papei din acea perioada) si Anul Nou a devenit 1 ianuarie. Desi se luase aceasta hotarare, o parte din populatie nu aflase inca sau pur si simplu o ignorau, si sarbatoreau in continuare trecerea in anul nou pe data de 1 aprilie. Acestia erau numiti "Nebunii din Aprilie" si erau tinta glumelor si pacalelilor.
In ziua de azi, 1 aprilie a ramas o sarbatoare a bunei dispozitii si a umorului. Glumele trebuiesc facute cu umor, si nu trebuie sa fie primejdioase in nici un fel.
Va provoc la o intrecere de pacaleli,intrebarea ar fi:''Care e cea mai grozava pacaleala pe care ai primit-o in ultimul timp?''
Eu o sa va povestesc ultima pacaleala pe care mi-a facut-o cea mai buna prietena anul trecut,ea fiind in Romania si eu aici,in Italia.Primesc un sms in jurul pranzului si bucuroasa nevoie mare il citesc.Suna cam asa:''Am o veste foarte proasta pentru tine.Nu am vrut sa-ti spun pana acum pentru ca stiu cum esti tu si stiu ca o sa suferi si o sa te afecteze foarte tare.Dar pentru ca te cunosc bine,m-am gandit ca e mai bine sa afli de la mine decat de la altii.Nici eu nu stiu ce sa fac!Sa-ti spun...sa nu-ti spun...Dar in orice caz e foarte grav.(eram sigura ca a murit cineva drag).Nici mie nu mi-a venit sa cred cand am aflat.Totusi odata si odata tu trebuie sa afli adevarul(in punctul asta ajunsesem la limita disperarii)...........Laura rezista:mos Nicolae ........nu exista.........''
Farsa mi-a facut-o Corina,prietena mea mult iubita.
Va astept si pe voi sa povestiti,daca va face placere.
Provocarea o dau fetelor mele:Laura,Ariana,Nico,Margutza si Veronica,chiar si altor interesati cu mult drag.

Nessun commento:

Posta un commento