sabato 28 marzo 2009

Paranoia sau realitate

De cateva saptamani,la gradinita se desfasoara un asa zis program impotriva fricii,adica le arata copiilor diferenta dintre frica-curaj.Intr-o cutie neagra sunt obiecte ce le fac frica,de exemplu desene sau animalute iar intr-o cutie frumos colorata sunt lucruri ce la fac curaj.Carlo a desenat un leu care zice ca ii face frica si a dus o fotografie cu'' mama si tata'' care ii dau curaj.Problema mea e ca timp de o saptamana,noapte de noapte,tresarea ,se misca foarte ciudat in somn,i se misca o mana ,i se accelera respiratia,totul dura o secunda,pauza cateva minute si reincepea,totul se intampla la aceeasi ora,intre 1-2 si cateodata imediat ce adormea.Acum de cateva zile si-a reluat somnul linistit,dar ma tot gandesc daca nu au fost atacuri epileptice,el fiind nascut prematur.Bine ,asta nu are mare importanta,epilepsia te poate lovi pe neasteptate si incidenta cea mai mare ar fi aceaste varsta,pana in 5 ani.In ciuda tuturor problemelor pe care le-a avut de micut,l-am crescut si privit mereu ca pe un copil normal,un pic mai sensibil,dar nu e el singurul sensibil din lume.Dar nu stiu ce sa mai cred,sper sa nu se mai repete aceste miscari in somn,altfel trebuie sa luam din nou drumul spitalelor,abia ne mai linistisem un pic.Dar m-am intalnit acum cateva zile cu mama unui coleg a lui Carlo care zicea ca si copilul ei se poarta straniu de cand au inceput aceste activitati,m-am mai linistit un pic dar nu mi-a trecut spaima.Au fost doua saptamani groaznice,fara somn,stand paznic la somnul lui Carlo,acum incep sa-mi revin.Sotul meu zice ca sunt paranoica ,el nu vedea nici o schimbare si zicea ca si el tresare in somn cand e foarte obosit.Aaaaaaaa ........si inca o faza,toata perioada asta de o saptamana nu vroia sa faca altceva decat sa priveasca desenele,ore in sir.Daca il strigam,parca era absent sau foarte concentrat ,imi raspundea greu sau deloc.Acum nu mai are voie decat dimineata pentru o jumatate de ora,inainte de plecare la gradi,asfel si-a reluat activitatile.Am citit ca atacurile epileptice pot fi date si de emisiuni sau programe tv.Offff ..........iar incep cu temerile mele.Bine...sa speram ca va fi totul ok,nu ma mai gandesc momentan.Cu ajutorul lui d-zeu mergem inainte.

5 commenti:

  1. Laura iubita si eu zic sa stai linistita.Din cate imi amintesc eu din copilarie vis-a-vis de chestiute care imi faceau frica ele se mai intorceau in vis chiar daca nu imi dadea cineva o tema legata de asta.
    Frica e in noi.Copilasii au o lume complexa a lor.
    Daca stau sa ma gandesc si acum temerile din copilarie desi total nefondate imi mai dau senzatia de furnicatura pe sira spinarii cand ma gandesc la ele. :)
    Pupici.

    RispondiElimina
  2. Nu trebuie sa te sperii prea mult, este destul de normal sa tresare din somn ,sa se miste ciudat si chiar sa vorbeasca ..si sa nu intelegi ..practic o limba ciudata ...zic eu.
    In niciun caz nu sunt atacuri epileptice.

    Si baiatul meu facea la fel, cand era asa mic ,acum are 13 dar si acum mai vorbeste in somn.

    RispondiElimina
  3. Sper fetelor sa aveti dreptate,ca in ultimele 2 saptamani am fost direct terorizata.Am fost pe punctul de al duce la urgenta,dar cand il vedeam dimineata asa de linistit ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat,renuntam si il duceam la gradi.Va pup si va multumesc pentru incurajari.

    RispondiElimina
  4. Doar daca ti se pare ...eventual in timpul zilei... ca are un comportament ciudat, poti sa ceri si parerea pediatrului.
    Sa-ti traiasca..este scump foc!

    RispondiElimina
  5. Eu sunt sigura ca totul e ok Laura! :)
    Si da subscriu la ce a spus Nico este un scump.Un copil fain si cald si inteligent.
    Va pupacesc.

    RispondiElimina